Marketing dla e-commerce.
Rób to dobrze z nami!


Jednym z głównych czynników mających wpływ na koszt pozyskania transakcji jest marketing oraz wchodząca w jego skład reklama. Zastosowanie odpowiednich scenariuszy oraz integracja kanałów komunikacji marketingowej, pozwalają znacząco obniżyć koszt pozyskania nowego klienta, jak i reaktywacji klientów kupujących w przeszłości. Działania związane z reklamą sklepu internetowego opieramy między innymi o Google Ads, sieć reklamową Google, zakupy Google oraz sieć społecznościową Facebook.

Czy przeglądając wyniki finansowe swojego sklepu odkrywasz, że ruch zbyt wiele Cię kosztuje? Nie do końca spina się finansowo wygenerowany przychód z kosztami marketingowymi? Być może nie masz tak dużej liczby transakcji jakbyś chciał lub tracisz klientów na rzecz konkurencji, co dodatkowo obniża rentowność Twojego przedsięwzięcia? W tym momencie nadszedł czas aby zrewidować prowadzone dotychczas działania marketingowe oraz wdrożyć zupełnie nowe, gdy będzie to konieczne. Nieocenionym narzędziem będzie tu zaawansowana analityka sklepu internetowego oraz działań reklamowych.

Aby obniżyć koszty pozyskania transakcji, co ma szczególne znaczenie w kontekście branż o niskiej marży na produktach bądź w sytuacji gdy zależy Ci na maksymalizacji dochodu, należy wdrożyć integrację kanałów komunikacji marketingowej co finalnie spowoduje przemodelowanie ścieżki zakupowej użytkownika.

Kluczowym aspektem będzie także praca nad własnymi, bezpłatnymi źródłami ruchu, które będą generować stabilnie rosnący w czasie przychód. Analiza, segmentacja, profilowanie, to tylko niektóre z działań podejmowanych przez nas przy pracach nad własnymi bazami użytkowników. Nasi specjaliści, dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz zastosowaniu niestandardowych, opracowanych przez nasz zespół technik, są wstanie zamienić anonimowe bazy w bazy zawierające szczegółowe profile użytkowników z przypisanymi cechami i atrybutami.

Reklama sklepu internetowego w Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads zaliczają się do podstawowych działań jakie powinien prowadzić praktycznie każdy sklep internetowy. Wysokiej jakości ruch, szeroki zakres dostępnych metod targetowania użytkowników, ogromny zasięg to tylko niektóre z zalet platformy reklamowej Google.

Reklama sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, pozwoli dotrzeć do klientów na każdym etapie lejka sprzedażowego, od początkowego zainteresowania daną kategorią produktów po intencję zakupową wyrażoną w wyszukiwaniu konkretnego produktu czy nawet produktu w powiązaniu z zapytaniem o miejsce zakupu. W sponsorowanych wynikach wyszukiwania możemy także prowadzić działania remarketingowe, docierając do naszych byłych klientów lub osób znajdujących się już na ustalonej przez nas ścieżce zakupowej lub zaprojektowanym schemacie omnichannel.

Reklama sklepu internetowego w Google Ads to także kampanie produktowe oraz sieć reklamowa Google. Oba typy kampanii są ze sobą ściśle powiązane, gdyż ich synergia pozwala znacząco zwiększyć współczynnik konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania transakcji. Podstawowym schematem, który koniecznie trzeba wdrożyć, jest schemat pozyskania potencjalnego klienta poprzez kampanie produktowe a następnie zastosowanie remarketingu dynamicznego. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam uniknąć pułapek z tym związanych, takich jak choćby eliminacja użytkowników o nikłej intencji zakupowej.

Reklama na platformie Facebook i Instagram

Platforma Facebook jest wręcz wymarzoną platformą dla e-commerce. Szerokie spektrum metod targetowania, doskonała i dokładna atrybucja cech poszczególnych użytkowników, pozwala nam dotrzeć do byłych jak i potencjalnych klientów, przy bardzo niskim koszcie pozyskania transakcji. Warunek jest tutaj jeden – musimy stworzyć startowy model naszego klienta co pozwoli nam uniknąć kosztownych błędów i kierowania naszego przekazu do osób niezainteresowanych zakupami w naszym sklepie.

Reklama sklepu internetowego na Facebooku to także reklamy dynamiczne, oparte o katalog naszych produktów. Możemy tutaj także zastosować szerokie spektrum targetowania, w tym remarketing.

Darmowe promowanie sklepu internetowego

Bardzo częstym pytaniem naszych klientów jest pytanie o darmową promocję sklepu internetowego. Czy w ogóle taka darmowa promocja jest możliwa? To trudne pytanie, gdyż zależy od tego, co w tym momencie posiada Twój biznes, na jakim etapie rozwoju się znajduje itd. Ogólnie rzecz ujmując, coś takiego jak całkowicie darmowa reklama w e-commerce nie istnieje. Istnieje za to reklama, która jest bardzo tania i nadzwyczaj skuteczna. Tą poniekąd formą reklamy jest budowa własnej bazy użytkowników, bazy do której będzie mogli dotrzeć w każdym momencie, dowolnie ją posegmentować, precyzyjnie kierować komunikaty i uzyskiwać wysokie współczynniki konwersji. Bazę tą, możemy budować na kilka sposobów – może być to baza e-mail, SMS lub nawet baza użytkowników skupionych wokół Twoich profili społecznościowych. Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci w budowie Twojej własnej bazy użytkowników. Początkowe nakłady finansowe na jej budowanie zwrócą się bardzo szybko i po wielokroć.

Opowiedz nam o swoich problemach i wyzwaniach przed którymi stoisz w kontekście reklamy i marketingu dla e-commerce. Przygotujemy dla Ciebie rozwiązanie szyte na miarę Twoich potrzeb.


Podziel się artykułem



Bądźmy w kontakcie

Zapraszamy do kontaktu z nami. Chcemy poznać Twój problem lub wyzwanie przed którym stoisz.

Skontaktuj się!