UX dla E-commerce.
Podstawa sukcesu.


Badania użyteczności są bardzo często pomijanym aspektem prowadzenia sklepu internetowego. Jest to jeden z największych błędów, gdyż nawet przy dobrze zaplanowanych działaniach marketingowych, błędy w funkcjonalności sklepu potrafią skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przekłada się to na wzrost liczby porzuconych koszyków oraz znacząco wyższy koszt pozyskania transakcji.

Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że badanie użyteczności oraz dalsza optymalizacja UX działających sklepów internetowych, potrafią przynieść spektakularne efekty. W wielu wypadkach, po przeprowadzonych testach A/B i wielowymiarowych, zdarzają się sytuacje, gdzie prosta zmiana komunikatu prezentowanego użytkownikowi, potrafi spowodować wzrost konwersji o blisko 63%. Czy wyobrażasz sobie, taki wzrost w Twoim sklepie, bez dodatkowych wydatków na reklamę?

Dlaczego jednak mimo tak wielkiej wagi, optymalizacja UX jest spychana na dalszy plan? Problemy są dwa. Po pierwsze, prawidłowo prowadzona analiza i testy, zajmują trochę czasu – chodzi głównie o ilość ruchu w sklepie, tak aby otrzymane wyniki były wiarygodne. Po drugie zaś – testy te często podważają podejmowane wcześniej działania, założenia. Nikt nie lubi się mylić, rozumiemy to. Ale czy ograniczenie generowanych przychodów w imię trwania przy błędnych założeniach jest tego warte?

Zastanawiasz się, czy optymalizacja UX w Twoim sklepie może przynieść wymierne korzyści? Chcesz w sposób ciągły pracować nad poprawą współczynnika konwersji? A może masz problem z użytkownikami, którzy nie dokonują zakupów? Skontaktuj się z nami – sprawdzimy co możemy razem osiągnąć!


Podziel się artykułem



Bądźmy w kontakcie

Zapraszamy do kontaktu z nami. Chcemy poznać Twój problem lub wyzwanie przed którym stoisz.

Skontaktuj się!